Rok 2023 se blíží ke konci a přišel čas si shrnout, jak si web infoek.cz za celý rok vedl. Opět to byl rok velmi úspěšný a bylo možné vidět také články a recenze od kolegů Kofski (Petra) a Zombik. Kolega Petr se bude nově starat také o případné inzerce – více informací. Změněn byl také hlavní redakční e-mail na info@infoek.cz. Nebojte, e-maily odeslané na starý e-mail admin@infoek.cz nám stále dorazí. 😉

Ani letos se infoek.cz nevyhnul útokům…

Válka na Ukrajině propukla již před dvěma lety. Osobně napadení suverénního státu Ukrajina odsuzuji a je to vidět i v některých článcích. Vyjádřil jsem svůj nesouhlas s napadením a informoval jsem o některých kybernetických útocích. Infoek.cz samozřejmě není žádný politický web, ale v dnešní době probíhá válka právě i v kybernetickém prostoru. Infoek.cz se stal vloni terčem silných DDoS útoků, ale letos byla síla provedených útoků z Ruska mnohonásobně vyšší. Rusové na web již neprovádí pouze obyčejné DDoS útoky, ale také Slowloris. Pravidelně mi zasílají phishing a falešné soubory v příloze po prozkoumání komunikují se servery v Rusku.

Čím statistiky získáváme?

Silně mi vadí myšlenka, že o mém vlastním webu někdo získává podrobné informace o návštěvnosti. I tento rok byla snaha blokovat službu Similarweb a další podobné. Nelze je blokovat na 100 %, protože PR agentury pak nevidí upozornění na nové články v Monitoře a jiných podobných systémech. Blokujeme tedy jen některé prvky těchto služeb a nemají tedy relevantní čísla. Každá PR agentura by také měla vědět, že s těmito službami je možné snadné manipulovat.

Google Analytics na webu také není používán, protože údaje o webech předává službám třetích stran. Stále tedy na infoek.cz používáme open-source projekty Umami a Matomo, které jsou v některých ohledech lepší než služby od Googlu. Během celého roku byla návštěvnost kolem 70-76 tisíc návštěvníků měsíčně (dle měsíce). Závěrem roku to bylo 130 tisíc návštěv za měsíc, ale začátkem roku 2024 se očekává pokles na běžná čísla.

O jaké recenze byl největší zájem?

Již druhým rokem je vidět, že lidi již tak často neobměňují mobilní telefony. O recenze mobilů je stále velký zájem, ale už to není jako před lety. S obrovským náskokem lidé hledají recenze mobilů od výrobce Xiaomi (spadá tam i Redmi a POCO). Nejhledanějším byl Redmi Note 12 Pro+ 5G a na paty mu šlape Xiaomi 13T. Slušný zájem byl i o vlajkové modely Xiaomi 13 Pro a Vivo X90 Pro. Pozoroval jsem také větší zájem o mobily a tablet značky TCL. Mobily Nokia jsem ve statistikách některé měsíce viděl také často, ale závěrem roku tento výrobce na našem trhu bohužel ukončil oficiální zastoupení.

Za celý rok si nejlépe vedou recenze chytrých hodinek. Tam vedou hodinky Xiaomi Watch 2 Pro s Wear OS, ale těsně za nimi je velký zájem o recenzi hodinek Huawei Watch 4 Pro. Lidé stále mají rádi také chytrý náramek Xiaomi Smart Band 8.

Především během jara a léta je enormní zájem o elektrické koloběžky. Lidé nejvíce chtějí dostupné koloběžky SENCOR, ale dva měsíce jsem pozoroval velký nárůst zájmu o koloběžku LAMAX eRacer SC50. Nárůst zájmu pozoruji i o fotoaparáty a tiskárny Instax, ale závěrem roku se lidem líbí i tiskárna fotek od Xiaomi. Něvěnujeme se jen hardwarovým zařízením, ale i softwaru a rostl zájem o recenzi služby Boosteroid pro cloudové hraní, ExpressVPN pro anonymizaci a soukromí na internetu nebo Ulož.to Disk.

Dva roky pozoruji zvyšující se zájem o audio. Bezdrátové sluchátka máme v kapse takřka každý. Letos jsem vypozoroval také nárůst kvality zvuku u dostupnějších sluchátek a z některých jsem byl mile překvapen. Největší zájem je o dostupná sluchátka LAMAX, ale lidé mají rádi i reproduktory SENCOR a BUXTON. Byl vidět i nárůst zájmu o dražší audio příslušenství a jednu dobu dost lidí četlo recenzi audiofilních sluchátek Sennheiser HD 660S2. Bylo zajímavé pozorovat vlny návštěvnosti u loňské recenze reprosoustavy AQ M25.

Na webu infoek.cz je toho ale daleko více a nejsou to jen recenze. Stále je velký zájem o různé návody, články o novinkách, hrách a různých zařízeních. Celkově si myslím, že i příští rok bude růst zájem o chytré hodinky, ale člověk zkrátka v této nejisté době nikdy neví.

Z jakých zařízení návštěvníci přichází?

Roky vedou mobilní telefony, ale v poslední dově kvůli změnám na internetu jsem viděl velký skok návštěv z počítačů. Nejvíce lidí z počítačů přicházelo v době, kdy služba YouTube zavedla ochranu před blokováním blokátorů reklam. Každý tedy hledal nějaké řešení. V nedávné době rostl zájem o články o Ulož.to Disku, protože tato služba ukončila stahování veřejných souborů. Většinu měsíců ale s velkým náskokem vedou stále návštěvníci z mobilů.

  • Mobilní telefony – s velkým náskokem vedou mobily s Androidem, návštěvníků s iOS bylo letos méně.
  • Počítače – s velkým náskokem jsou počítače s Windows 11/10, druhým systémem je macOS, ale na paty mu šlapou uživatelé Linuxu. Právě u Linuxu vidím patrný nárůst.
  • Tablety mají drobný nárůst, ale ne nějak výrazný.

Mobilní prohlížeče

  • Google Chrome
  • Samsung Internet Browser
  • Safari
  • Opera
  • Firefox
  • Edge

Počítačové prohlížeče

  • Google Chrome
  • Edge – velký nárůst
  • Safari
  • Firefox
  • Zanedbatelně Opera

Z jakých vyhledávačů návštěvníci chodí nejvíce?

  • S obrovským náskokem Google
  • Seznam.cz mírný nárůst
  • Bing má velký nárůst a Seznam ve statistice brzy předstihne
  • DuckDuckGo